Home » Info
hydrolastic.jpg

 Om het hydrolastic veersysteem op pijl te houden, zal er af en toe een beroep moeten worden gedaan op een garage (meestal voormalige Austin-Rover dealer) welke in het bezit is van een 'Churchill' hydrolastic pomp. Zoals hiernaast afgebeeld. Sommige hobbyisten gebruiken wel een omgebouwde (oude) hoofdremcilinder.  

De hydrolastic vloeistof is meestal wel verkrijgbaar bij een goed gesorteerde 'British Car Parts dealer' of via ebay.uk . Eventueel kan ook een goede kwaliteit (groene) koelvloeistof gebruikt worden. Ik ken een aantal eigenaren die dit al jaren zonder problemen doen.  

 

 

 Autobedrijven met hydrolastic pomp;

 

-Autobedrijf v/d Post   Sloterweg 131-133,  1171 CL Badhoevedorp

 

-Klassiekerbehoud.nl,  Leidseweg 236,  2253 JK  Voorschoten   (zie ook hun website !)

 (kunnen na afspraak ook defecte bollen reparen, leidingen en/of veerbollen onder uw auto vervangen).

 

                                                        - Minor Motorcars,  Legmeerdijk 70-82, 1058 NH, Amsterdam          

 

                                                        - Autobedrijf Damen & Kroes BV  (vestigingen in Boxtel en Den Bosch)

                                  

                                                        - S + S tuning  Industriestraat 79, 7482 EW Haaksbergen 

 

                                                        - Imparts  'total british car service'    Bonnetstraat 33  6718 XN in Ede

                                                         (kunnen na afspraak ook defecte bollen reparen en/of veerbollen onder uw auto vervangen). 

                                                             

                                                        - Boss Classics  Hogedijk 12  8464 NP Sint Johannesga

 

 

suspension.jpg

 

 

 

Bovenstaand de juiste hydrolastic hoogte voor de ADO 16. Gemeten vanaf hart wielnaaf tot rand spatbord.

 

 

shellsmering2-3.jpg

 

Voor onderdelen kun je natuurlijk kijken op Marktplaats.nl of bij lokale garagebedrijven die Engelse auto's onderhouden en repareren. Heel veel mechanische delen zijn identiek aan die van de (classic) Mini. Dus een Mini specialist kan ook nog uitkomst bieden.

 Maar niet alles is nog leverbaar. Vooral plaatwerk zoals voorschermen kunnen lastig zijn. Er worden ook nog wel eens imitatie schermen aangeboden. Deze missen alleen de knik aan de bovenkant. Wanneer dan slechts één scherm wordt vervangen, klopt eigenlijk de symmetrie van de auto niet meer.  Ik kijk  regelmatig op het Engelse 'ebay.co.uk' voor reservedelen. 

      

     Heb hier een hyperlink zodat je gelijk op de goede pagina terecht komt.

http://www.ebay.co.uk/sch/Car-Parts-/9884/i.html?_from=R40&_nkw=bmc+1100+%2F+1300

Heb hier al regelmatig het één en ander kunnen weghalen. Zoals nieuwe tapijtset.  Betaling doe ik met een PayPall  account. Is éénvoudig aan te maken. Heb alleen maar positieve ervaringen hiermee..

 

 

RPM Workshops  (Roy Maskrey) in Chesterfield (UK)   Specialist in restauratie, vooral body repairs van BMC 1100 / 1300  

http://www.carbodyshops.co.uk/city-Chesterfield/1375197-repair-Roy-Maskrey.html

 

 

Voor de ADO 16 was vroeger een aparte club in Nederland. Deze is helaas een jaar of 12 geleden ter ziele gegaan. Deze is toen geruisloos overgegaan naar het AMRW register. Een club voor eigenaren van Austin, Morris, Riley en Wolseley auto's en aanverwante merken MG en Vanden Plas. 

Zie: http://www.amrwr.nl/       

 

En voor de yahoo nieuwsgroep van het register:  https://groups.yahoo.com/neo/groups/AMRWRgroup/conversations/messages

 

Of kijk eens op het Engelse ADO 16 forum ; http://www.forums.ado16.info/cgi-bin/forum/Blah.pl?

 

 

bookcover-1.jpg

Via 'The 1100 club'  is het hiernaast afgebeelde boek verkrijgbaar. Een 'must have' voor de ADO 16 liefhebber.

 

Zie   http://www.the1100club.com/bookdetails.php 

Heb het pas geleden ook aangeschaft. Betaling kan per PayPall of credit card.

 

 

 

 

 

 

 

IMAG1325.jpg

Mission statement van de (voormalige) BMC 1100/1300  ADO 16 Owners Club ;

"Gewoon zorgen dat er 'whatever' er Gliders 'wherever' blijven rijden".

Vroeger ging er meer kapot, er was ook meer begrip als er iets kapot ging. Je experimenteerde meer en als het dan toch weer kapot ging dan was het gewoon afgelopen.

 Voor de meeste van ons is dat hobbyachtige experimenteren verdwenen. Daarmee ook het gevoel van gedeelde smart is halve smart. Bij de club proberen wij het bovenstaande staande te houden, lekker bezig zijn met een beproeving voor jezelf en het materiaal. De essentie van de club en zo'n auto is om leuk bezig te zijn. De rest is bijzaak. Ook al heb je maar honderd meter kunnen rijden, je moet na afloop  kunnen zeggen; maar lol dat we hebben gehad !  

                                                                                    

                                                                                be IN... with AUSTIN ! 

 

 

 

UN8jul6601.jpg