Onderstaand een overzicht uit 1971 van dealers voor Austin & Morris. Door de perikelen bij British Leyland in Engeland zijn er in de loop van de jaren '70 een groot aantal autobedrijven die het dealerschap aan de wilgen hangen.

 

 

 

Overzicht uit 1979.  Austin Glider en Morris 1100 / 1300  zijn vanaf 1974  ' fabriek af ' niet meer leverbaar. Wellicht  dat er her en der nog een onverkocht exemplaar in de showroom staat, die pas in de loop van 1975 een eigenaar krijgt. Qua modellen voeren de Allegro, Maxi, Marina en Princess de boventoon. De Mini blijft nog tot eind 2000 leverbaar. In april 2001 wordt deze afgelost door de BMW derivaat. Het bedrijf is inmiddels verder opgesplitst. MG & Rover zijn verkocht aan een investeringsmaatschappij. En gaan verder als MG-Rover group tot het faillissement in 2005 . Mini bleef eigendom van BMW.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Austin dealer "de Waag" aan de Brink in Deventer. Eigenaar dhr. W. Koster.

(begin jaren 60)   

 

 

 

 

Garage Hartog aan de  Lange Nieuwstraat in Utrecht. Verderop zat R.A.M.U.  eveneens dealer voor Austin.

Autobedrijf Arijjansen in de Utrechtse Obrechtstraat. Destijds dealer voor onder meer Austin & Saab. Voorheen in een pand op Kanaleneiland.

Thans Saab-specialist en onderhoud & parts voor Rootes auto's (Hillman, Sunbeam, Singer, Humber & Commer)

 

(foto 1980)

  Austin dealer Kimman aan de Zijlweg in Haarlem. Later verhuisd naar de Schipholweg ( thans Jaguar & Land Rover dealer)

( foto  1962 )    

 

 

 Austin Dealer W.R. Heere aan de Blasiusstraat in Amsterdam. (1972)